Bemutatkozás

 2014.01.28. 14:30

Ez életem első blogja. Hogy őszinte legyek sokszor gondoltam már arra, hogy szívesen írnék blogot, de érdekes téma híján sosem fogtam bele...ezidáig. 

Számomra 2014 a fogyás éve lesz. Eldöntöttem, és ha valamit eldöntök, az úgy lesz. :)

Tini koromban élsportoló volt, (először atlétizáltam, legjobb eredményem országos II. helyezett magasugrásból 15 évesen, majd leigazolt NB II-es kosárlabdázó voltam) 20 éves koromban hagytam abba az élsportot, de mindig mozogtam valamit azután is. Vagy egy aerobik, vagy egy kis squash, esetleg konditerem. 

31 évesen férjhez mentem, 32 évesen megszületett a kisfiam Olivér. De nem menjünk előre ilyen gyorsan.

Kezdjük a paraméterekkel: 178 cm magas vagyok, "versenysúlyom" 62 kg. Amikor teherbe estem 64 kg voltam, ekkor heti 2x személyi edzőhöz jártam. Terhesen is igyekeztem mozogni - kismama jógára jártam heti 1x, sajnos több mozgás nem volt orvosilag megengedett. 

85 kg-ot nyomott a mérleg amikor szülni indultunk. 78 kg voltam amikor kijöttünk a kórházból. Most 2 éves a kisfiam és 76 kg vagyok. Pffffffff....borzasztó!!! 9 hónapig tudtam anyatejjel tápláni Olit, ez idő alatt nem sportoltam, nem fogyókúráztam, az volt a legfontosabb, hogy minél tovább anyatejet tudjak adni neki. Ezután, gondoltam én majd jön a nagy fogyás...hát nem jött. Pedig elkezdtem odafigyelni mit és mennyit eszem, kalóriaszámláló app-et is letöltöttem a telefonomra (LOL), hátha valamit rosszul csinálok. Elkezdtem aerobik edzésre járni...de semmi. Illetve elkezdett kicsit átalakulni a testem, de érdemben (súlyban és ruhaméretben) nem volt változás. A legrosszabb az, hogy én még mindig úgy gondolok magamra, mint amikor 64 kiló voltam...de amikor belenézek a tükörbe, vagy meglátok magamról egy fotót,  úgy érzem magam mint egy tehén :(

Szülés előtt 36-38-as ruhákat hordtam (amerika 4-6-os méret), most 40, de van amiből 42-es kell (US 8-10). Pólóim általában S, M méretűek voltak, most L a minimum. De van XL-es is. A lényeg 2 mérettel nagyobb vagyok, ezen nincs mit szépíteni.

2013. novemberében kisfiam betöltötte a 2 évet és a mérleg szinte ugyan annyit mutat mint amikor megszületett. Köszönöm, én ebből nem kérek többet. Elegem lett. Szeretek enni, imádom az olasz kaját, tésztákat, sült krumplit, nagymamám féle házi kosztot (csirke pörkölt tésztával vagy nokedlivel hmmm), házi kolbász puha fehérkenyérrel, sült szalonna, bundáskenyér...stb...stb.).  De ennek most véget vetek. Áttérek egy tudatosabb, egészségesebb táplákozásra. 

Nem szoktam világmegváltó fogadalmakat tenni újévkor, de most eldöntöttem, 2014 a nagy fogyás éve lesz számomra. Ezért is jött létre ez a blog. Hogy dokumentáljam minden egyes lényeges mozzanatát a súlycsökkenésemnek, egy tudatosabb, egészségesebb élet kezdetét.  Leírom az eltervezett stratégiám, mit, hogy, hányszor eszem, vagy mit sportolok, milyen gyakran és a lényeg, hogy hogyan változnak a számok. Azok a bizonyos számok amik jellemzik testalkatom. Nem kertelek tovább nézzük a tényeket: 

Mérés ideje: 2014. január 19.

Súly: 76 kg
Felkar: 29,5 cm 
Csípős: 100 cm
Derék: 97 cm
Comb: 59 cm
Has: 90 cm
Mell: 95 cm
Fenék: 107 cm 

Ez vagyok én, most 34 évesen. Felteszek ide egy képet, amolyan "előtte- utána" képet. Milyen voltam szülés előtt, milyen vagyok most. Elrettentés képpen, ha esetleg elbizonytalanodom, akaratom, kitartásom fogyóban lesz, csak előveszem ezt a képet és erőt merítek belőle.

Következő, egyben 2. bejegyzésben leírom a kitűzött célszámokat, az eltervezett stratégiát, (mind táplálozás, mind mozgás és sport terén) amik hozzásegítenek és támogatnak elérni célomat.

Célom visszakapni a "2011-es testem", amiben jól éreztem magam :) 

Én előtte utána 1.JPG

Címkék: fogyás súlycsökkenés tudatos táplálkozás fogyás szülés után mit egyek hogy fogyjak egészségesebb élet fogyás éve

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegesebbelet.blog.hu/api/trackback/id/tr835786598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gitta80 2014.02.04. 12:43:10

Szia! Szívesen csatlakoznék hozzád ha gondolod!
Igaz kicsit több a súlyfeleslegem igaz az elérni kivánt súlyom sem olyan kevés mint a tied!
Az én nagylányom 8 éves a szülés után egyszer mar lefogytam, 96kg-ról 69-67kg-ra nem emélkszem pontosan! Igaz ez egy betegség miatt hamar vissze ment 72kg-ra és ez be is állt, de ez megfelelö volt számomra. Majd 2011-ben külföldre költöztünk és elkezdödött a hízás ma már 86-kg-ot mutat a mérleg, és ez türhetetlen!!! Elvileg tudom a módját de gyakorlatilag 30 felett már nem olyan egyszerü, akár milyen vicces. Nincsen gyors eredmény és ez elveszi a kedvem. Annó 2 részletben fogytam 2007marcius 2007szemtember -10kg majd 2008juni-2009aprilis -17kg
Most megelégednék 72kg-al nem ez nekem is 14kg!
Mit szólsz van kedved együtt csinálni?

Plantation 2014.02.04. 20:29:17

@Gitta80: Nagyon szívesen :) Együtt hátha még ügyesebbek vagyunk és nem adjuk fel olyan könnyen. Hogy gondoltad, leírod? Olvastad a koncepciót is, egyetértesz vele?

Gitta80 2014.02.04. 22:11:19

@Plantation: Sok mindenben egyet értek, de pl. a méregtelenítés részt én nem tudom csinálni! Káve nélkül nem tudok létezni, és persze tejjel iszom :D

"tudatosabb és egészségesebb táplálkozás jegyében"

Számomra ebben van a lényeg! Tudatosan enni, és mellette mozogni. Elsöként csak zsírégetö mozgás, majd kb a 4 héten jó lenne bevezetni valami alakformáló mozgást is!
Evés terén az elsö tudatos lépéseim:
-reggelire csak gyümölcs (délután pedig kerülni a gyümölcsöt kivétel ha egész nap nem eszek mást)
-vacsora legkésöbb 6-ig (mivel 1 óra elött soha nem lesz alkalmam ebédelni)
-kenyér max. magvas és max. napi 1 szelet.
-minél több zöldség, saláta, gabonaféle....
-liszt és cukor minimális bevitele
Illetve ha olyat ettem ami esetleg nem segít a célom elérésében a következö napokban kiböjtölni... :)
Nem vagyok egy nagy ivó, de a folyadék nagyon fontos, elsösorban vízet és teát fogok inni frissen facsart citrommal, megpróbálok napi 2liter folyadékot bevinni, amiben nem lesz benne a kávé. :)
Mozgás az elsö 3 hétben: minden másnap 30perc a stepperen vagy a szobabiciklin, a pulzust lehetöleg 130 felett tudva...
Èn így kezdtem, holnap pedig mérek én is, mert csak a magasság és a súly van meg jelenleg! :D

Plantation 2014.02.05. 21:56:14

@Gitta80: Nagyon jól hangzik :) Mértél ma? Mik a célszámok és mikorra akarod elérni?

Gitta80 2014.02.05. 23:53:44

Miért ma (tegnap)? Azt nem tudom, a válasz miért ne?
Hogy miért nem hamabarbb? Mert hianyzott valami ami megadja az eröt, most úgy érzem menni fog egyszerüen érzem és akarom.
Cél?
-14kg, és hogy ura legyek a testemnek. Hogy ne azért éljek, hogy egyek hanem, hogy azért egyek, hogy éljek!

Plantation 2014.02.07. 14:44:44

@Gitta80: Azt kérdeztem, hogy "mértél ma?" nem miért ma :)
Úgy értettem, hogy megmérted magad a súlyodon kívül is (derék, has, comb, csípő...stb) és azokhoz is írtál esetleg célt?

Gitta80 2014.02.07. 23:15:08

:) Most mit mondjak? Olvasok figyelmesebben!!!
süti beállítások módosítása