Már az elhatározás pillanatában tudtam, hogy nem csak amolyan "hűbelebalázs" módjára fogom elkezdeni a teljes életmódváltásom, hanem előre elterveztem szépen mindent. Azt mondják az eredményes fogyás 70%-ban táplálkozáson 30%-ban a testmozgáson múlik.

SMART cél nélkül nincs siker (specifikus, mérhető, aktuális, releváns, időtartam van hozzá rendelve). Szülés előtt amikor személyi edzőhöz jártam készített egy viszgálati lapot 2010. októberében. Ezen lévő adatokat szívesen mérném magamon fél év múlva, szóval ezek lesznek az elérendő méretek.

Mielőtt elírom a hogyant, nézzük csak a célszámokat. 

Mérőszámok Jelenlegi (2014. jan.) Célszám (2014. jún.) Különbség
Testsúly 76 62 -14 kg
Mellkas 95 89 -6 cm
Derék/has 97 73 -24 cm
Comb 59 56 -3 cm
Csípő 100 97 -3 cm
Felkar 29,5 26 -3,5 cm
Ruhaméret 40-42 36-38

Ahogy nézem a derekam és a hasam a legkritikusabb pont, erre fogok fókuszálni. 

Nos, lássuk a stratégiát:

1. MÉREGTELENÍTÉS: Megszabadulok a felhalmozódott méreganyagoktól, elvégzek egy 10 napos tisztítókúrát, hogy "tiszta lappal" induljak neki a nagy fogyásnak. Neve: Neera kúra. Több féle változata van, én a 10 naposat választottam. Már többször csináltam, általában évente kétszer javasolják, amikor kizárólag a Neera szirupot iszom 10 napon keresztül, szilárd táplálékot nem veszek magamhoz. Tisztít, méregtelenít és fogyaszt is. Hogy hogyan  és milyen eredménnyel telt ez a 10 napom a következő bejegyzés témája lesz. 

2. TÁPLÁLKOZÁS: Mindent kidobok a konyhából ami káros és lecserélem egészségesebb alapanyagokra. Lehető legtöbb reggelit, ebédet és vacsorát ezekből fogom készíteni. Minden amit használni fogok főként fogyókúrázóknak, cukorbetegeknek ajánlják, legtöbb tartósítószer- glutén- laktóz- cukormentes (lehetőség szerint). Persze nem mind. 

A teljesség igénye nélkül: tej helyett laktózmentes tej vagy kókusztej, esetleg mandula vagy rizstej, cukor helyett Xilit, Eritrit vagy erytritol alapú cukorhelyettesítő (0 kcal) liszt helyett sütőliszt csökkentett szénhidráttartalommal, kókuszliszt, lenmagliszt és társai, zsemlemorzsa helyett panírmorzsa csökkentett ch-val, főzéshez sütéshez low carb tápióka keményítő, rizs helyett bulgur vagy hajdina, tészta helyett csökkentett szénhidráttartalmú tészta vagy rizstészta, üvegtészta. Főzni eddig is kókuszzsírral főztem, ez marad. Naponta megiszom 2 dl vízet útifű maghéjjal, emellett főként sok zöldséget (salátaként, sütve, párolva) és gyümölcsöt fogok enni. Fehér kenyér helyett CSAK paleo kenyeret eszem, teljeskiörlésűt sem, legalább az első két hónapban. Heti kétszer vacsorára fehérjeturmixot iszom. Nem követek egyetlen speciális diétát sem, inkább szemezgetek belőlük...egy kicsit ebből, egy kicsit abból. 

Annyival még kiegészítem, hogy igen, terveim szerint fogok bacon szalonnát is enni, illetve csirke pörköltet (csökkentett ch tésztával) és házi kolbászt (paleo kenyérrel) mert ezekről nem vagyok hajlandó lemondani :)   

Egyébként rengeteg oldal és recept található az interneten, ahol ilyen alapanyagokat használnak, így egyelőre nem félek attól, hogy éhen halok :) 

3. SPORT: Minden héten sportolni fogok legalább egyszer az Oxygen-ben. Nem, ez nem a reklám helye, ide van bérletem amint tavaly vettem, le is járt, maradt több mint 20 alkalom...hozzá veszek még egy párat és felhasználom a célom eléréséhez. Másrészt mivel ide jártam ismerek egy-két edzőt is.  Még nem döntöttem el, hogy az elején kérek-e személyi edzőtől segítséget, de lehet hogy kb 10 alkalmat kipróbálok, hogy utána hatékonyabb legyek egyedül. 

Legalább heti két alkalommal otthon is tornázom amikor a kisfiam alszik (általában délután 13:00-15:00-ig). Karácsonyra kaptam egy OTO Chili-t. (Ez megint nem a reklám helye, de ha kihagynám ezeket a blogból, nem lenne hiteles...) Szóval Chili, azt írják elég minden nap 5 percet használni és kocka hasam lesz. Meglátjuk. A képek önmagukért fognak beszélni. 

A futást nem ígérem, de mivel naponta egyszer nagyot szoktunk sétálni a kisfiammal (Ő motorozik), így 1 km séta tuti benne lesz a mozgások között :)

Továbbá beszereztem egy pilates labdát, egy gimnasztika labdát illetve egy 1 kg-os női súlyzót. Nem vagyok válogatós, arra gondoltam Rékától kezdve Cindy-ig, a neten megtalálható 50 perces órákat kipróbálom. Fő területek, amikre fókuszálni fogok: has/derék, fenék, csípő, belsőcomb. 

Na lányok, fiúk! Mit szóltok? Ha ettől nem fogok fogyni és átalakulni akkor mitől????

Most már csak 1 dolog kell ahhoz, hogy sikerüljön. Az pedig a KITARTÁS! Hogy ne csábuljak el, hogy legyen erőm lehetőség szerint mindig egészségeset enni, elmenni sportolni, vagy nekiállni tornázni itthon...egyedül.  

Kívánjatok sok sikert és kitartást! 

Címkék: sport fogyás méregtelenítés fogyókúrázóknak Neera kúra fogyási stratégia ch csökkentett tészta

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegesebbelet.blog.hu/api/trackback/id/tr805788335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gitta80 2014.02.05. 11:32:39

Ügyes vagy, hogy végig csináltad, le a kalppal! Èn nagyon éhes vagyok! :( Igaz ez a második nap még csak.... 1 hét múlva, ha a gyomrom már szükült könnyebb lesz...
Akkor ma már eszel valamit?
süti beállítások módosítása