Ma megsütöm életem első paleo kenyerét. Tegnap elfogyott amit szoktam venni a közeli kisboltban, ma sehol nem kaptam, így eldöntöttem, itt az idő, süsd meg az első saját kenyered :)

Két szimpatikus receptet is találtam a neten, mindkettőt kipróbáltam. Ugyan azok a hozzávalók, de máshogy kell a tésztát összeállítani, így 2 teljesen más ízű és állagú kenyér lett belőle. Nekem személy szerint a világosabb színű finomabb, omlósabb, jobban hasonlít a fehér kenyérhez ízben, állagban.

IMG_2214.jpeg

Recept: 

  • 5 ek szezámmagliszt (kb 80g)
  • 5 ek lenmagliszt
  • 5 tojás
  • 1 mk himalája só
  • 1/2 mk őrölt kömény (én kihagytam)
  • 1 mk szódabikarbóna
  • 1 ek langyos kókuszzsír
  • Szelelt mandula

Elkészítés:

  1. A száraz hozzávalókat (lisztek, só, szódabikarbóna)
    egy tálban elvegyítjük.
  2. A tojásokat szétválasztjuk, és a sárgáját a kókuszzsírral együtt belekeverjük a száraz részbe.
  3. A fehérjét kemény habbá verjük, és ezt is több részletben, óvatosan beleforgatjuk a masszába
  4. Sütőpapírozott kenyérsütő formába öntjük, megszórjuk mangulával és előmelegített sütőben  megsütjük.

Sütési hőfok: 180°C (légkeveréses elektromos sütőben)

Sütési idő: kb 35 perc

IMG_2212.jpeg



Címkék: fogyás fogyókúrázóknak paleo táplálkozás szezámmagliszt egészségesebb élet paleo kenyés lenmaglisz paleo kenyér recept

A bejegyzés trackback címe:

https://egeszsegesebbelet.blog.hu/api/trackback/id/tr375805113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása